Kŕčové žily – postrach nie len pre ženy …

Dnes mnohí ľudia považujú kŕčové žily len za kozmetický problém. Je to však mylný názor, pretože nesú so sebou riziko vzniku komplikácií, ktoré môžu pacienta ohroziť na zdraví. Ženské srdce je menšie ako mužské a cievy sú tenšie ako u mužov, preto ženy viac podliehajú riziku arytmií srdca a upchatiu ciev, keďže zúžené cievy sa rýchlejšie upchajú a po kŕči pomalšie uvoľnia.

Na vzniku kŕčových žíl sa podieľajú rôzne faktory :

  • genetická predispozícia – spôsobuje oslabenie steny žíl a chlopní
  • dlhodobé státie pri určitých profesiách
  • tehotenstvo
  • obezita
  • nadváha a iné

Toto je 10 veľmi dobrých potravín a cvikov, ktoré vám môžu pomôcť v boji s kŕčovými žilami !

1. Surové bobuľovité ovocie – maliny, černice, brusnice, jahody, ríbezle, hroznové jadierka, ale tiež biela časť šupky citrusových plodov.
2. Ovsené vločky – klasické neochutené ovsené vločky by sme mali jesť aspoň raz denne a to 4 polievkové lyžice.
3. Orechy – hrsť vlašských orechov denne (40 g) pomáha v boji proti zápalom ciev, ktoré sú ako prvý znak pri srdcovocievnych ochoreniach.
4. Cesnak – 1-2 strúčiky cesnaku denne sú zdravé. Rozpúšťa tuk a anorganický vápnik v cievach, čistí krv a znižuje cholesterol.
5. Tofu/strukoviny – mali by sme ho konzumovať aspoň 3-krát týždenne, prečisťuje steny ciev od nezdravých tukových a cholesterolových usadenín.
6. Brokolica alebo rôzne druhy kapusty – je skvelým zdrojom vlákniny, ktorá sama o sebe podporuje vyprázdňovanie hrubého čreva. Keď je črevo plné, tlačí na žily v brušnej dutine a cez tie sa tlak presúva na žily dolných končatín.
7. Mletá škorica – nemali by sme na ňu zabúdať a pridávať aspoň ½ čajovej lyžičky denne do jedla. Znižuje hladinu cholesterolu v krvi a cievach, znižuje tiež zrážanlivosť krvi.
8. Jablká – obsahuje flavonoidy, ktoré majú dôležitý ochranný účinok na cievne vlásočnice. Odporúčajú sa 1 až 2 jablká denne.
9. Olivový olej – 2 až 4 polievkové lyžice denne do jedla by mali byť súčasťou jedálnička ako prevencia.
10. Horká čokoláda – pre milovníkov čokolády máme dobrú správu. 40 g horkej čokolády denne má pozitívne účinky na cievy. Vysoký obsah kakaa má v sebe totiž antioxidanty, ktoré zvyšujú pružnosť ciev.
 

Pravidelná a primeraná fyzická aktivita by mala byť prirodzenou súčasťou

15 minút sviežej chôdze – denne by sme mali dbať na prirodzený pohyb. 4-krát denne po 15 minút sviežej chôdze podporuje odtok krvi zo žíl dolných končatín.
Zadržiavanie dychu –  aj dýchanie by malo byť pravidelné a arytmii sa vyhnete.
Plávanie – hydrostatický tlak vody pomáha svalom vytlačiť krv k srdcu a končatiny sú odľahčené.
Chôdza naboso – aj obyčajná chôdza naboso dokáže zlepšiť krvný obeh dolných končatín.
Udržiavajte sa nielen v dobrej fyzickej kondícii, ale aj psychickej – aspoň raz denne by sa mal človek poriadne zadýchať alebo schuti zasmiať.




Upozornenie: Tento článok v žiadnom prípade nenahrádza konzultáciu ani vyšetrenie lekárom v zdravotníckom zariadení. Príspevky môžu vyjadrovať názory, ktoré sa nemusia zhodovať s názormi redakcie a stránky prirodnaliecba.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *