Ako si z arašidov vzdiať to najlepšie?

Odjakživa boli arašidy zatracované kvôli vyššiemu obsahu tukov. Najprv prišlo pre mnohých šokujúce zistenie, že arašidy nie sú orechy, ale strukoviny, a následne začali byť odmietané kvôli tomu, že vlastne nie sú až také zdravé, ako sa predpokladalo. Chyba!

Ak ste sa doteraz vyhýbali konzumácii arašidov, veľká škoda! Telo ste totiž pripravili o množstvo cenných látok, ktoré mu prospievajú. Podporujú zdravší život a prispievajú k zníženiu rizika úmrtí súvisiacich s infarktom a mŕtvicou. Arašidy sú teda jednoznačne zdravou potravinou! Aby ste však z nich získali maximum, podstatná je jedna vec. 

Prečo nevyhadzovať šupky? 

Väčšina z nás však zvykne robiť jednu chybu. Pri ich konzumácii by sme nemali vynechať červenkastú kožu, ktorou sú arašidy obalené! Túto šupku zvykneme dávať dole a zahadzovať do koša. Pritom práve táto časť arašidov je výborným zdrojom antioxidantov! Dôkazom je štúdia, ktorú realizovala Univerzita v Severnej Karolíne v roku 2012. Podľa stránky livestrong.com, univerzita zistila, že pridanie 5-percentnej koncentrácie arašidových šupiek do arašidového masla zvýšilo hladiny antioxidantov. Navyše, šupky neovplyvnili chuť či štruktúru arašidového masla. Štúdia bola zverejnená v časopise Journal of Food Science. 

Rovnaká štúdia z roku 2012 taktiež preukázala, že pražené arašidy majú vyššie hladiny fenolových zlúčenín bohatých na antioxidanty než ich surové náprotivky. Štúdia tiež spomenula, že praženie malo za následok vyšší výťažok antioxidantov ako v arašidoch, tak i v ich šupke v porovnaní so surovými arašidmi. Aby toho nebolo málo, pražené arašidové šupky majú vyšší obsah antioxidantov ako v zelenom čaji.

Šupky obsahujú aj silnú zložku známu ako resveratrol, ktorá sa nachádza v hrozne a víne. Resveratrol pomáha zvyšovať vytrvalosť, znižuje zápal a pomáha chrániť pred rizikom vzniku srdcových ochorení. Na rozdiel od fenolových zlúčenín, pečené arašidy obsahujú malé množstvá resveratrolu. Najvyššie množstvo tejto látky sa nachádza vo varených arašidoch, ktoré obsahujú viac resveratrolov ako červené víno alebo hroznová šťava.

Arašidové šupky ako súčasť stravy

Pridávanie arašidových šupiek do stravy môže mať množstvo pozitívnych účinkov na zdravie! Sú bohaté na antioxidanty, konkrétne na fenolové zlúčeniny. Dokonca obsahujú vyššie úrovne antioxidantov ako samotný arašid a tiež ako je v zelenom čaji alebo červenom víne. Antioxidanty pomáhajú chrániť telo pred oxidačným stresom, ku ktorému dochádza pri rôznych typov rakoviny a iných chorôb. Nezabúdajte teda na šupky!

Upozornenie: Tento článok v žiadnom prípade nenahrádza konzultáciu ani vyšetrenie lekárom v zdravotníckom zariadení. Príspevky môžu vyjadrovať názory, ktoré sa nemusia zhodovať s názormi redakcie a stránky prirodnaliecba.sk

Zdroj článku: vysetrenie.zoznam.sk


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *